Frites, snacks, belegde broodjes, frisse salades, diverse soorten ijs en een uitgebreid aanbod aan frisdrank, warme dranken en alcoholische dranken. Het assortiment van Kwalitaria & Délifrance Hoogerheide is veelomvattend. Tijd om het bedrijf eens nader te bekijken. Op zondag 22 november 2017 heeft Reviewwereld.nl een bedrijfstest uitgevoerd. Aan de hand van een checklist en met een kritisch oog hebben we het restaurant beoordeeld op allerlei criteria. Er wordt aandacht besteed aan alle P’s uit de marketingmix in deze Review Kwalitaria Delifrance Hoogerheide.

Achtergrondinformatie

De onderneming is opgericht in oktober 2012 onder de naam ‘Cafetaria & Lunchroom Bij Jansen’. In september 2015 heeft het bedrijf haar concept veranderd en zich aangesloten bij de franchise organisatie ‘Kwalitaria & Délifrance’. De organisatie ‘Kwalitaria’ heeft een samenwerkingsverband met ‘Délifrance’. Voor de ondernemer bestaat er de mogelijkheid om een zogenaamde ‘shop in shop’ te creëren waarbij men zich enerzijds richt op frites, snacks, hamburgers enzovoorts en anderzijds gebruik maakt van één van de meest bekende lunch-formules.

In 1990 werden de eerste Kwalitaria’s geopend onder het motto: ‘Niet zomaar een cafetaria!’ De formule is onderdeel van ‘Franchise friendly concepts’. De grootste food franchise organisatie van Nederland. Kwalitaria onderscheidt zich van de concurrentie door het leveren van optimale kwaliteit. Met inmiddels meer dan 100 vestigingen heeft Kwalitaria zich in snel tempo op de kaart gezet. Kwalitaria biedt ondernemers de kans om zich aan te sluiten bij haar formule. Hierbij profiteren nieuwe entrepreneurs van het inmiddels ontwikkelde imago van de fastfoodketen Kwalitaria.

Meer weten over franchisemogelijkheden bij Kwalitaria? Kijk dan snel op de website: http://www.kwalitaria.nl/franchise3

Marketingmix Kwalitaria & Délifrance Hoogerheide toegelicht

Review Kwalitaria Delifrance Hoogerheide – Plaats

Het eethuis telt zo’n 160 m2 aan oppervlakte en biedt plaats aan ongeveer 70 mensen. Naast het restaurant hebben ze ook een afhaalruimte. De vestigingsplaats Hoogerheide ligt in zuidwest Brabant. Het dorp heeft ongeveer 10.000 inwoners en is gelegen op de ‘Brabantse Wal’. De dichtstbijzijnde stad is Bergen op Zoom en ligt op zo’n 8 kilometer afstand van Hoogerheide.

review kwalitaria delifrance hoogerheide
Er worden jaarlijks diverse evenementen georganiseerd waar de horecagelegenheid Kwalitaria van kan profiteren. De lentefeesten, het Brabantse Wal feest en diverse wielerevenementen keren jaarlijks terug in het dorp. Parkeergelegenheid is er in principe voldoende. Het parkeren is tevens gratis in Hoogerheide. Kwalitaria & Délifrance.

Hoogerheide opent van maandag tot en met zondag haar deuren om 11.00 uur. Zij sluiten om 21:00 uur. Bij een horeca onderneming is het distributiekanaal in de meeste gevallen direct. De P van Plaats in het marketingsysteem kent nog vele andere kengetallen maar deze hebben niet tot nauwelijks invloed op dit bedrijf.

Adresgegevens: Raadhuisstraat 69B 4631 NB HOOGERHEIDE website: http://hoogerheide.kwalitaria.nl/

Review Kwalitaria Delifrance Hoogerheide – Product

Het concept van Kwalitaria & Délifrance kent een zeer uitgebreid assortiment. Verse frites en snacks zijn de corebusiness van de onderneming. Ook het assortiment met belegde broodjes is veelzijdig. Ook voor een frisse salade, een 100% rundvlees hamburger, softijs, schepijs en milkshakes ben je hier aan het juiste adres. In het restaurant wordt er bediend aan tafel en kan men kiezen uit allerlei maaltijden zoals biefstuk, gyros, speklappen, stoof, bami, nasi en macaroni.

Om variatie aan te brengen in het aanbod lanceert Kwalitaria & Délifrance Hoogerheide elk seizoen een speciaal samengesteld assortiment seizoen producten. Ook voor een heerlijke kop koffie kan men hier terecht. Verse fruitsappen, frisdrank en alcoholen zijn ook te koop. Voor een compleet overzicht van het assortiment van Kwalitaria & Délifrance Hoogerheide kun je een bezoek brengen aan de website. http://hoogerheide.kwalitaria.nl/assortiment

partyservice kwalitaria hoogerheide

In de marketingwereld spreken we ook wel van kernproducten, de ‘core benefit’ is de initiële behoefte aan eten. Daarnaast kennen we tastbare producten, denk hierbij aan de complete vormgeving. Wat Kwalitaria & Délifrance Hoogerheide betreft, verpakkingen, merknaam en de eetbare producten die zij verkopen.

Het type consumentenproducten dat men verkoopt in een Kwalitaria eethuis vallen onder de ‘convenience products’. Producten waar men het liefst weinig inspanning voor hoeft te leveren. Vaak worden er herhalingsaankopen gedaan wanneer iemand tevreden is. Als we het assortiment een dimensie willen toekennen moeten assortimenslengte, assortimentsbreedte, assortimentsdiepte en assortimentshoogte bekeken worden.

Kwalitaria heeft een aantal productgroepen en binnen deze groepen diverse productvarianten. De lengte van het assortiment is lang. Productkwaliteit en klantenservice staan bij Kwalitaria hoog in het vaandel. De mate waarin producten functioneren is optimaal door het gebruik van kwaliteitsproducten. De consumentenkwaliteit is minstens zo belangrijk. Hoewel dit element subjectief is wordt er wel degelijk aandacht besteed aan klantvriendelijkheid en het trainen van personeel met betrekking tot de omgang met de consument.

Review Kwalitaria Delifrance Hoogerheide – Prijs

Prijs is het belangrijkste deel van de marketingmix en heeft als enige direct invloed op de onderneming. De continuïteit van de onderneming is afhankelijk van de prijs. Het is belangrijk om de juiste prijs te hanteren. Factoren die prijsbepalend zijn zoals vraag, aanbod, strategie, concurrentie en de kosten.

Prijs gaat niet alleen over de kosten van een maaltijd of een broodje hamburger maar ook de gehanteerde prijsstrategie speelt een grote rol in de marketingmix. Kwalitaria & Délifrance Hoogerheide hanteert een ‘premium pricing’ strategie. Dit houdt in dat de onderneming haar prijzen bewust iets hoger neerzet om op deze manier een hogere kwaliteitsperceptie te creëren bij de consument.

Om de juiste strategie te kiezen moet een bedrijf achterhalen wat de waarde perceptie van de consument ten opzichte van het product is. Bestedingspatronen en koopgewoonten zijn hiervoor bestudeerd. Kwalitaria maakt ook gebruik van zogenaamde prestatiekortingen door middel van seizoenkortingen. Voor concrete productprijzen kunt u contact opnemen met Kwalitaria & Délifrance Hoogerheide.

Review Kwalitaria Delifrance Hoogerheide – Promotie

Fastfoodketen Kwalitaria maakt veelvuldig gebruik van promotie. Promotie gaat niet alleen over reclame. Om de juiste promotiebeslissingen te kunnen maken is het belangrijk dat er een marketingcommunicatiestrategie wordt ontwikkeld. In zo’n strategie wordt er besloten welke promotie instrumenten worden ingezet en welk budget hieraan verbonden is. Hierbij is de doelgroepsbeschrijving zwaarwegend.

Welke stappen doorloopt men voordat zij overgaan tot aankoop? De effecten van bewustwording, kennis, voorkeur en overtuiging zal ertoe moeten lijden dat de consument een bezoek brengt aan Kwalitaria. De reclame-instrumenten die gebruikt worden door Kwalitaria zijn uiteenlopend. In de winkels zelf wordt er door middel van posters, bedrukkingen op de verpakking en andere optische voorwerpen erg veel aandacht besteed aan promotie.

Online is de keten ook erg actief op social media, websites en reviewplatformen. Prijsvragen, seizoenreclame, sponsoring en het gebruik van allerlei creatieve media zijn voor Kwalitaria erg belangrijke instrumenten als het gaat om marketingcommunicatie. Promotie en communicatie werken voor Kwalitaria omzet- en imago verhogend.

Review Kwalitaria Delifrance Hoogerheide – Personeel

In de horecabranche is personeel onmisbaar. Het is een visitekaartje voor het gehele bedrijf. Klantvriendelijkheid kent geen grenzen en heeft enorm veel invloed op de totale beleving van de klant.

Om de kwaliteit van werknemers optimaal te benutten is er een gedegen personeelsbeleid nodig. Een beleid waarin kengetallen als arbeidsverdeling, werknemerstevredenheid, doorgroeimogelijkheden, sollicitatie- en evaluatie centraal staan. Het personeel van Kwalitaria & Délifrance Hoogerheide bestaat uit ruim 15 mensen. Ongeveer 50% is man en 50% is vrouw. De gemiddelde leeftijd is relatief laag omdat zo’n 75% van het personeel werkzaam is als hulp- en weekendkracht.

Tijdens ons bezoek aan het eethuis in Hoogerheide werden we gastvrij ontvangen. We werden netjes begroet en vervolgens naar ons tafeltje begeleid. Het personeel kwam erg enthousiast en gemotiveerd over. Hieruit kan geconcludeerd worden dat het met de werknemerstevredenheid wel goed zit.

Het personeelsbeleid ligt in de handen van de ondernemer zelf. Planning, urenregistratie, sollicitatie en evaluatie zijn dus de verantwoordelijkheid van de werkgever. Qua arbeidsverdeling leek het erop dat iedereen zijn eigen taak kende en uitvoerde. Onderling werd er goed gecommuniceerd.

Review Kwalitaria Delifrance Hoogerheide – Presentatie

Presentatie omvat alle activiteiten die te maken hebben met de uitstraling van het geheel. Het geheel bestaat uit factoren die invloed hebben op de kracht van het bedrijf. Het pand van Kwalitaria & Délifrance Hoogerheide was eenvoudig te vinden. Diverse vlaggen en reclameborden stonden op straat. Door de aanwezigheid van buitenverlichting was ook het Délifrance logo te zien op het raam.

Bij binnenkomst heerste direct een positief gevoel. Sfeer, verlichting, kleur en muziek is perfect op elkaar afgestemd. Personeel presenteert zich in goed verzorgde bedrijfskleding. Aan hygiëne in de horeca worden hoge eisen gesteld en is ook één van de factoren die presentatie beïnvloeden. Ook hierop viel weinig aan te merken. Het interieur in het gebouw zag er nog gloednieuw en goed onderhouden uit.

Review Kwalitaria Delifrance Hoogerheide – Conclusie

Aan de hand van de vooraf opgestelde checklist is er een uitwerking van de marketingmix tot stand gekomen. Na ons bezoek aan Kwalitaria & Délifrance Hoogerheide kunnen we concluderen dat alle succesfactoren bij dit bedrijf aanwezig zijn.

Het dorp Hoogerheide kent voldoende inwoners. De standplaats van de horecagelegenheid is zeer gunstig omdat het middenin de dorpsstraat ligt. Kwalitaria & Délifrance Hoogerheide heeft veel aandacht besteed aan het interieur en het creëren van een gezellige sfeer.

Er wordt op diverse manieren gebruik gemaakt van promotie en marketingcommunicatie. Met een breed en gevarieerd assortiment is er volop keus voor de consument. Productkwaliteit en consumentkwaliteit zijn van essentieel belang voor het cafetaria.

Personeel is gedreven en gemotiveerd. Kwalitaria & Délifrance Hoogerheide heeft een zeer goede indruk achtergelaten.

Beoordeling door Review Wereld

[yasr_multiset setid=1] 

Deel Jouw Mening met Anderen?!

Heb jij ervaringen met Kwalitaria & Delifrance Hoogerheide?
Laat dan een reactie achter op deze pagina en deel jouw mening met anderen.

[yasr_visitor_multiset setid=1]

 

Beoordeling Kwalitaria Delifrance Hoogerheide
  • Plaats
  • Product
  • Prijs
  • Personeel
  • Promotie
  • Presentatie
4.5

Samenvatting

Zeer goede indruk verkregen van Cafetaria/lunchroom. Goede locatie in een fijn dorp Hoogerheide, Zuid-west Brabant.
Sfeervol en lekker eten voor een goede prijs. Zeer uitgebreid assortiment met voldoende actie- en seizoen producten.

Doe mee met de conversatie

6 reacties

  1. De zaak is erg veranderd sinds het veranderen van eigenaar de broodjes en hamburgers zijn wel lekker

  2. Wat een ontzettend leuke zaak. De naam kwalitaria geeft in 1 woord weer hoe lekker je hier kunt eten. Fijn personeel en mooi assortiment op de kaart te krijgen.
    Bedankt ook voor de fijne sfeer en tot ziens!

  3. Kom er wekelijks, vind de hamburgers daar fantastisch, ik neem zelf altijd the bull burger! Er hangt altijd een gezellige sfeer en de kleintjes vinden het ook helemaal top.
    Een echte aanrader

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.